13.01.2017

Sezgin Kaymaz / Bugün Bize Kim Geldi

Uzun zaman önce biten, ama bloga aktarmak için yeni fırsat bulabildiğim, çok güzel bir kitapla buradayım. Sezgin Kaymaz'ın romanları tartışmasız daha iyi, fakat; önce Bakele daha sonra bu kitap ile tanıştığım öykülerini de çok sevdim. 
Sezgin Kaymaz'ın kitaplarında ki kendine ait tarzını ve edebiyat dilini seviyorum. Doğal, içten, sıcak, bizden. Hayatın her anına, her canlısına, her kelimesine, her noktasına, virgülüne dokunup, sizi bazen kahkahalara boğup, bazen de duygusal bir düşünce yoluna sokabiliyor.
Kitaplığımda bekleyen birkaç kitabını, 2017'nin okunacakları arasına şimdiden ekledim. Sezgin Kaymaz'ın dünyasına kesinlikle adım atmalısınız. Hiç okumayanlar için, başlangıç olarak Lucky diyorum. Gerisi zaten gelecektir.

Kitaba gelince; Birbirinden keyifli 8 öykü. Hayat, insanlar, hayvanlar, beklentiler, ne umduk, ne bulduk zamanlar, aynı dili farklı yollardan konuşmalar. Hepsi okunmaya değer öyküler, fakat beni kahkahalara boğan iki öykü var ki; sırf onlar için bile okunur kitap. "Yanlış Anlama Ömer Faruk" ve "Sokakta Köpekler Evlenir". Ah Küçük Şaban :)

Altı çizilenler;

"Bekle bekle, um um. Böyle hayat mı olur?" (Syf.125)

"Bakma…dedi, "Gör!" (Syf.151)

"Hayatta iki kişiye laf anlatamazsın mümkün değil. Bilene, bir de cahile. Bilen zaten biliyor, nasıl anlatacaksın ? Cahil zaten cahil, ne anlayacak?" (Syf.154)

İyi Okumalar :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder