7.12.2016

Laura Esquivel / Acı Çikolata

Uzun zamandır keyfine bu kadar vardığım bir kitap okumamıştım. Kitap biter bitmez, mutfağa attım kendimi. İnsanda bir şeyler pişirme isteği uyandırdığı kesin. :)) Bloga aktarmak biraz zaman alsa da; hala hatırımda ise, beni epey etkilemiş demektir zaten. Kitap "Aşk ve Gurur" ya da "Jane Eyre" gibi aşk kokan klasikleri aratmayacak lezzetteydi.

Ahh, Tita. Sanırım aklımdan çıkmayan kadın karakterler arasında birinci sıraya oturuverdi. Kendine özgü hayat alanı, o hayat alanının kuralları, baskıcı bir annenin ve geleneklerin arasına sıkışmışlığı, tüm bunlara rağmen duygularını kattığı yemekleri ve aşkı. Dili oldukça akıcı. Başlarken nedensiz bir çekincem vardı, fakat sayfalar ilerledikçe yersiz bir çekince olduğunu anladım ve Tita'nın büyülü mutfağına konuk oldum. Kitabın filmi olsa izlerdim diye düşünürken; küçük bir araştırma yaptım ve 1992 yılında, kitapla aynı ismi taşıyan bir film çekildiğini öğrendim. Fırsat bulduğum bir an izleyeceğim. Kitapların ekrana aktarılmasına karşı olsam da; Tita'yı nedense hayal ettiğimin dışında, o mutfakta görme isteği uyandı bende. Kitap kesinlikle tavsiyedir. En kısa zamanda okuyun derim. Okuduktan sonra geciktirdiğime pişman olduğum nadir kitaplardan biri.

Kitaba gelince; Tita, gelenekçi bir anne ve O annenin sözünden çıkmayan iki kız kardeşle yaşamaktadır. Yaşadıkları döneme istinaden, en küçük kızın anneye bakma zorunluluğundan, hayatını O'na feda etmesi çerçevesinde gelişen olaylar.

Altı çizilenler;

"…gülmek de bir tür ağlamaktı." (Syf.17)

"Aşk düşünülmez. Hissedilir ya da edilmez, o kadar." (Syf.28)

"Peki ama ahlak neydi? Samimiyetle sevdiği her şeyden vazgeçmek mi? Keşke hiç büyümeseydi." (Syf.160)

"…bir tek gerçek vardır, o da gerçek diye bir şey olmadığıdır! Gerçek, herkesin baktığı noktaya göre değişir." (Syf.171)

"Eğer özde değişiklik yaratmıyorsa yaptığımız bazı şeylere fazla önem vermemek gerekir." (Syf.200)

İyi Okumalar :))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder