11.02.2016

Gaye Boralıoğlu / Mübarek Kadınlar

Tembel bir yıl başlangıcı daha !! Yılın ikinci kitabı da nihayet bitti. Bazen hiçbir şeyden zevk alamazsınız, ağzınızın tadı, ruhunuzun neşesi olmaz ya hani; tam da öyle bir dönemdeyim. Ben kitap okuyamıyorsam, bilin ki; akrep ve yelkovana düşman olmuşumdur. 

Mübarek Kadınlar'a, kitap paylaşımlarının yapıldığı sosyal paylaşım sitelerinde çok rastladım ve her kitap sever gibi merak edip, en kısa zamanda temin ettim. Yazarın dilini çok sevdim. Naif, akıcı, sizi sıkmayan ve anlatması gerekeni tam sunan betimlemeler. Ama bir o kadar da, taa derinlere değen hüzünler. Karakterler ise; her an içimizde ya da yan apartmanımızda karşılaşabileceğimiz nitelikte. Çok yabancılık çekmeden, hatta çevremizdekilerle eşleştirip; "aynı O'nun gibi" diye benzetmeler yaptığımız türde, bir o kadar biz gibi yani. Bu ara öykülerden kopamayan biri olarak, tavsiye edeceğim kitaplardan biri.

Kitaba gelince; Birbirinden duygu yüklü 13 öykü, 13 kadın, 13 hayat. Bıkkınlıklar, hüzünler, sevgiler, bitişler. Tüm öyküler okunmaya değer, fakat "Pilavcı Karısı", "Ali'nin Gözleri", "Koparmabeni" ve "Vitrin" öyküleri sanırım uzun süre aklımda olacak. 

Altı çizilenler;

"Bazen ağlıyorum kendi kendime. Fakat sıkıntılarım azalacağına artıyor. Korkarım, sahipsiz bir iğne, benim topuğumdan içeri girdi; aşağıdan yukarıya doğru vücudumda ağır ağır ilerledi ve nihayet geldi, kalbime dayandı." (Syf.17)

"Anlamıyorsan gönlünle hissedeceksin." (Syf.54)

"Bir kadının ihtimali bile, insanın hayatını toparlamasına sebep olabiliyor." (Syf.67)

"Gururun mu incindi, bırak şeytan oyunudur, ben seni tanırım. Dağ başında takatsiz mi bıraktılar, daya başını göğsüme benim ışığım yeter ikimize." (Syf.76)

"Meğer sessizlik ne sağır edici bir gürültüymüş." (Syf.95)

"Bir kez karanlıkta kalan, daima şüphe içinde olur." (Syf.121)

İyi Okumalar :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder