29.01.2016

Ransom Riggs / Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları

Bir aydır elimde olan kitabı nihayet bitirdim. Kitap kötü mü ? Tabii ki hayır !! Ben "reading slump" teşhisi koydum kendime. Canım okumak istemiyor(du). Ama atlattım diye düşünüyorum. İki günde kalan 250 sayfayı bitirdiysem eğer; sanırım gerçekten atlattım. Üstelik bu kadar keyifli bir kitaba neden bu kadar zaman adapte olamadıysam ? Fantastik filmleri hiç kaçırmayan biri olarak, kitaplarda da o çocukca heyecanı duymayı seviyorum. 
Son sayfasına kadar; çocukları, mekanları ve olayları gözümde canlandırdığım çok keyifli bir kitaptı. Sanki iki zaman arasında gidip gelen kahramanlardan biriydim. Biraz olsun gerçeklerden kopup, fantastik bir dünyada dolaşmak isterim diyorsanız; kesinlikle okuyun derim. Bazen bestseller okumak iyi geliyor, en azından bana.  Sanırım seri iki kitapla devam ediyor. Bakalım İthaki Yayınları onları ne zaman yayımlayacak ?

Kitaba gelince; Jacob, çocukluğundan beri büyükbabası Bay Portman'ın, yaşadığını öne sürüp anlattığı hikayeleri, O'nun hayallerinde canlandırdığını kabul etmiş, masal gibi dinlemişti. Taa ki; büyükbabası birgün vahşice öldürülene kadar. Bu yaşadığı şok Jacob'ı hikayelerini dinlediği dünyaya sürükler.

Altı çizilenler;

"Hepimiz kendi masallarımıza tutunuruz; ta ki onlara inanmanın bedelini ağır ödeyene dek." (Syf.19)

"Biri seni içeri almazsa er ya da geç kapıyı çalmaktan vazgeçersin." (Syf.101)

İyi Okumalar :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder