15.10.2015

Murat Özyaşar / Sarı Kahkaha

Ayna Çarpması'ndan sonra hemen başladığım yazarın ikinci kitabı kesinlikle okunmaya değer. Tüm öykülerinde sarı kahkahalar atan satırlar hissiyatınızı hareketlendiriyor. Kitabı ilk aldığımda ben de merak ettim; bir anlamı varmıydı "Sarı Kahkaha'nın ? Var imiş. Kitabın arka sayfasında çok güzel bir cümleyle belirtilmiş; "Herkes ölüsünün ardından kahkaha atar, işte bu krizin, işte bu kahkahanın adıymış sarı kahkaha." Murat Özyaşar, yeni kitaplarını dört gözle bekleyeceğim yazarlar arasında. Kitapla alakalı eleştirilecek tek şey kapağı !! Gazete kağıdını andıran, içteki beyaz kapağa tutturulan sarı kapağı hiç sevmedim.

Kitaba gelince; Birbirinden anlamlı, yoğun duygulu 10 öykü. Ayırt edememekle birlikte; "Kepenk", "Yan" ve "Felç" en yer edenler oldu. Öykü severlerin es geçmemesi gereken bir kitap.

Altı çizilenler;

"Camlara niçin yazı yazar insan, eriyeceğini bile bile. Eriyeceğini bile bile, camlara için için yazı yazar insan." (Syf.15)

"Duydum, sessizlik de kulaklarla duyulan bir şeymiş. Gördüm, karanlık da görülen bir şeymiş. Durduk. Durunca lal oldu dünya, yanımızdan yöremizden aktı hayatlar." (Syf.17)

"Cümlelerin anlamları yoktur, anlamların cümleleri var. Her anlamın bir cümlesi olmadığı için de hikayeler var…" (Syf.21)

"Biliyorum dünya güzeldi, ama bana değil." (Syf.35)

"…dünya karışıksa, insan karmakarışıktır." (Syf.82)

İyi Okumalar :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder