29.04.2015

Emrah Serbes / Erken Kaybedenler

Yeni yazarlar tanımaya devam. Rastlantısal ya da tavsiye üzerine, bu ara seçtiğim yazarların ortak yanı; sıcacık, içimizden, bizden birşeyler aktarmaları satırlara. Böyle olunca da; hiç bitmese hissi uyandırıyor. İlk tercihim "Erken Kaybedenler"den yana olsa da, yazarın diğer kitapları şimdiden alınacaklar listesine eklendi. Bir nebze de olsa; o satırlarda hayatınızın içinden birine rastlamak, çocukluğunuza uzanmak, bir kelimenin derinliğini hissetmek, anılar yolculuğuna çıkmak. Biraz içtenlik fena olmaz diyenlere tavsiye bir kitap...

Kitaba gelince; 8 öyküden oluşan kitapta yazar erkek çocukların dünyasına girmiş. Bağlılıklar, kıskançlıklar, hayatın kabul edilememiş anları, ilk aşklar, ilk cinsellik, ilk kırgınlıklar...Hepsi birbirinden güzel tabii ki ama; ben en çok "Anneannemin Son Ölümü" ile "Denizin Çağrısı"nı beğendim.

Altı çizilenler;

"…büyüdükçe arzularım küçüldü, şaşkınlıklarım küçüldü, beklentilerim küçüldü. Büyüdükçe öyle küçüldüm ki içimde taşacak birşey kalmadı. Büyümenin bir bedeli varsa işte bu, yarım metre uzadım, yirmi kilo aldım ve dünyadan vazgeçtim." (Syf.15)

"Her şeyin ilki bir parça büyülüdür." (Syf.59)

"Ayrılık hüzne yakın, unutmak kasvete." (Syf.78)

İyi Okumalar :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder