28.04.2015

Aslı Erdoğan / Kabuk Adam

Sıcak, samimi anlatımlar içeren kitapları daha bir yakın buluyorum kendime. Sıcaktan kastım; sohbet havasında olanlar. Bir arkadaşımın yaşanmış hikayesini dinlermişcesine akıp gitti kitap. Hikayenin gerçeklik payı nedir bilmiyorum ama; yaşanmamışlıkların pişmanlığını barındıran bir otobiyografi tadında olmuş. Kitap kahramanlarında karşımıza çıksa da; hepimiz hayatımızın belli evrelerinde, bulunduğumuz ortamda yabancılaşma, bir yere ait olamama hissi, kabuğundan sıyrılmaya çalışma gibi duyguları barındırıyoruz. Bazen duygularımıza, bazen mantığımıza söz geçiremeyip yanlış yönlere savrulabiliyoruz. Önemli olan ise; zor olsa da (!) pişmanlıkları seyrek olan bir yolu tercih edebilmek.

Kitaba gelince; Karayipler'e eğitim için giden fizikçi bir hatun. Farkına varamadığı yaşam boşlukları. Ada'da karşısına çıkan yerli bir adam. Yoğun bir duygu karmaşası, pişmanlıklar.

Altı çizilenler;

"Yaşadığımız anları dondurup cümlelere dökme çabası, çiçekleri kurutup kitap yaprakları arasında ölümsüzleştirmeye benzer. Hepimizin çoktan öğrendiği gibi, bir öykü, gerçekten yaşanmış da olsa, gerçekliği yansıtmaktan çok uzaktır, onun birkaç resminden, simgesinden oluşmuştur." (Syf.1)

"…cennet ile cehennem iç içedir, ancak bir katil peygamber olabilir ve insan bir başkasına, aynı karabüyü ayinlerindeki gibi, dönüşebilir, çünkü insanın tam zıddı gene kendisidir." (Syf.2)

"…bir kitabın kapağına bakarak içindekileri anlayamazsın. (Syf.24)
"Bir insanın da sadece yüzüne bakarak anlayamadığın gibi…" (Syf.25)

"Yalnızlık içsel bir şeydir, taşkınlık da onun dışavurumlarından biridir." (Syf.30)

"Akılcı, mantıklı yaklaşımlardan, ucuz sevgi sözcükleri kadar iğrenirim; yeryüzü, zekalarından başka bir şeyi olmayan insanlarla yeterince dolu zaten." (Syf.46)

"Gerçekte neyi bilip bilmediğimizi bilmek asıl sorun." (Syf.48)

"Bir anıyı yeniden yaşamaya çalışmak ne kadar umutsuz, anlamsızdı. Yapay bir mücevherden daha uyduruk bir şeydi." (Syf.107)

"Hepimiz okyanusun sonsuzluğunda kaybolmuş yapayalnız adacıklardık; sınırlarımızı aşıp bir başkasına dokunabilmemiz, bir yanılsamaydı yalnızca." (Syf.114)

"Her iyi niyet taşını ters çevirin, altında bir alçaklık saklıdır." (Syf.122)

İyi Okumalar :))

3 yorum:

  1. Bana fazlasıyla kasvetli gelmişti bu hikaye ama her sayfasını net olarak hatırlıyorum neredeyse. Sanırım amacına ulaşmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazen seninle aynı beyne sahip olduğumu düşünüyorum :) farklı beden ve hayatlardayız ama aynı mantıkta ilerliyoruz :) bitince kitap bu mu yani demiştim ben de :)

      Sil
  2. Hatırladığına göre kesinlikle amacına ulaşmış :)) Ben sevdim neden ise ? Hikaye çok gerçekci görünmese de hayatın içinden geldi bana :))

    YanıtlaSil