10.12.2014

Akilah Azra Kohen / Fi

İlk defa bir kitap hakkında ne yazmam gerektiğine karar veremiyorum! Düşüncelerim belli, fakat bunu güzel bir dille nasıl paylaşmam gerektiğini belirleyemedim. Çok sert olmamakla birlikte; sosyal medyanın yaptığı gibi kitabı göğede çıkaramayacağım! İkilemde kaldığımı da ayrıca itiraf etmeliyim. Kitap kesinlikle akıcı, başladığınızda bırakamıyorsunuz. Ve inkar etmemeliyim ki; çok güzel satırlar da barındırıyor. Altını çizdiğim birçok yer oldu. Gelgelelim sosyal medyanın abarttığı kadar birşey bulamadım ben kitapta! Deneyim ve farkındalık kelimelerinden gına geldiğini söylemeliyim. Ayrıca bir çok karakterin ön planda olduğu kitaplar pek bana hitap etmiyor sanırım. Bir zamanlar sevip okuduğum, kişisel gelişim kitaplarına benzerliğinden dolayıda haz etmemiş olabilirim. Yazdıklarımdan da anlaşılacağı üzere ikilemde kaldığım bir kitap oldu Fi. Herşeyde olduğu gibi, kitaplarda bireye göre değişeceğine göre, benim yazdıklarımdan etkilenilmesini istemem yinede! Kitap çok havada bir yerde bittiği için ve bana yarım kitap hissi verdiği için devamı olan Çi ve daha sonra gelecek olan Pi'yi de okuyacağım. Umarım kitapların hepsi bittiğinde fikrim bir nebze olsun değişir. Fakat söylemeden edemeyeceğim; zaman kıymetli!

Kitaba gelince; Can Manay; kendine güvenen, istediğini elde eden, toplumda belli bir üne sahip olmuş çok ünlü bir psikolog. Can Manay ve çevresindeki insanların karşılıklı ilişkilerine tanık olacaksınız kitapta.

Altı çizilenler;

"Özgürlük fazlaca abartılmış bir yanılsamadan başka birşey değil aslında. Bir bedenin içinde var olan ve zamana tabi yaşayan bir yaratık nasıl özgür olabileceğini sanır ki !" (Syf.60)

"Bazı yaşanmışlıklar yaşamın kendisine aykırı olabilir. Bunları hatırlayıp gündelik hayatınızın parçası haline getirerek yaşamak çok ağır hatta bazen imkansız olabilir. Ya onları beyninizde hiç uğramadığınız bir yere gömeceksiniz ya da adım adım  sistemli bir şekilde temizlemeye gireceksiniz." (Syf.79)

"Birşeyin daha güzel olabilmesi için önce yıkılması gerekebilir. Bırak başarısız olsunlar, çekip giderler." (Syf.130)

"Diğerlerine ihtiyaç duyan bir budala asla kendisi olamaz." (Syf.132)

"Deneyim vardığımız yer değil, gittiğimiz yoldur." (Syf.198)

"İyi şeyler tesadüfen olmuyor. Vazgeçmediğin sürece iyi birşey için şansın var demektir." (Syf.225)

"Aslolan tek şey deneyim. Yaşadığın şeyin seni nereye götürdüğü, yaşadığın şeye verdiğin tepkiye göre değişir." (Syf.315)

"Bazen kendini bulmak için önce kaybetmen gerekiyor." (Syf.339)

İyi Okumalar :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder