2.10.2014

Buket Uzuner / Selin ve Cem'le Yolculuklar

Uzun yıllardır kitaplığımda bekleyen kitabı, capcanlı kapağından dolayı bu yıl tatil kitabı yaptım ve okudum. Bloğuma ekleme fırsatını ise yeni buldum. Yazar hayranı olduğum kadın yazarlardan biri. Hemen hemen tüm kitapları mevcut ve okumadığım sanırım üç tane kaldı. Deneme türündeki bu kitap tamda sevdiğim tarzda. Sanat ve hayat hakkında sizi bilgi yumağına sarmakla kalmıyor, birçok kitap, film ve müzik önerisi sunuyor. Hepsini not aldım. Sanırım kitap, film ve müziklerden oluşan bir Selin ve Cem dosyam olacak. Gençlik döneminden hayata atılan tüm gençler okumalı bence. Özellikle sanat ve yazarlık konularında ilerlemek isteyenler !! Ben biraz geç kaldığımı düşünsem de, çok keyif aldım ve hala uygulayabileceğim birçok şeyi not ettim. Yapılan sohbetlerin içerisindeymişcesine, sizde kendinizce yorumlar yaparak okuyorsunuz kitabı. Kesinlikle okuyun derim ben. Bol bol not almayı unutmayın üstelik.

Kitaba gelince; Sevgili Buket Uzuner'in gönüllü yardımcıları olan Selin ve Cem ile; hayata, sanata ve kitaplara dair paylaştıklarının anlatısı.

Altı çizilenler;

"Kendi doğumudan önce olanları bilmeyen, sürekli çocuk kalmaya mahkumdur." (Önsöz)

"Türkiye henüz uyanmak üzere. Daha uzun zaman yataktan çıkıp gerinemeyecek bile ama bu arada, yeniye ve umuda doğru çalımlar sizlerin, bizlerin sayesinde olacak. Batılıların ninelerinin, dedelerinin yaşadığı değişim ve dönüşüm sancılarını bizler ancak yaşıyoruz ve yaşayacağızda..." (Syf.29)

"Hiçbir şey hiçbir zaman aynı kalmazken, bazen herşeyin hala güzel olabilmesi ne büyük mucizedir." (Syf.56)

"Herşeyin daha iyi ve daha fenası olduğunu anlamak, kavramak, bunu kabul etmek ne zor, ne acıtıcı bir öğretidir." (Syf.59)

"Hiçbir fotoğraf, insanın hafızasında korudukları kadar canlı kalamaz." (Syf.201)

İyi Okumalar :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder