9.07.2014

Muzaffer İzgü / Anamı Da Aldım Geldim

2009'da aldığım ve yazarın imzasını taşıyan kitap gerçekten okunmaya değer. Muzaffer İzgü'nün bu eseride (diğerleri gibi); sosyal, ekonomi, siyaset gibi kavramlara mizah duygusunu katarak, yarı gerçek, yarı alaylı taşlamalarıyla kaleme alınmış. Okurken sıkılmayı bırakın, sık sık kahkahalar atıyorsunuz. Ayrıca yaşanan güncel bir çok konuyu mizah öykülerinde yer veren yazarın korkusuzca açıklığı sizi etkiliyor. Eleştirmek her ne kadar yapılabilir de olsa herkesin kaldıracağı bir tutum değildir. Eminim yazarı, özellikle siyaseti fazla ciddiye alan ve yaşayan kişiler sevmeyecektir. Fakat ben her zaman savunduğum şeyi söylemeden edemeyeceğim; her kitap okunmalı !! Hepsinin size vereceği ve belki de bugüne kadar göremediğiniz şeyleri görmenizi sağlayacağı yanları vardır. 

Kitaba gelince; Yazar, yakın tarihimizde yaşanan siyasi olayları, zevkli, akıcı, keyifli, esprili bir mizah diliyle bizlere sunmuş.

Altı çizilenler;

"Ölüsü olan bir gün ağlarmış, delisi olan her gün ağlarmış." (Syf.59)

"Önce sosyalistleri topladılar, sesimi çıkarmadım; çünkü ben sosyalist değildim. Sonra sendikacıları topladılar, sesimi çıkarmadım; çünkü sendikacı değildim. Sonra yahudileri topladılar, sesimi çıkarmadım; çünkü yahudi değildim. Sonra beni almaya geldiler, benim için sesini çıkaracak kimse kalmamıştı." (Syf.95)

İyi Okumalar :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder