11.06.2014

Buket Uzuner / Gümüş Yaz

Nisan ayında okuduğum kitabı bloğuma yeni aktarıyorum. Okuma hızımı eski hızına kavuşturan ben, bloğumu ihmal etmeye başladım. Denge !! 

Biyografi / otobiyografi severi olan ben, yine tadı damağımda kalan bir kitap okudum. Birde sevdiğim bir yazarın ise; kitap tadından yenmez. Öyle de oldu. Kesinlikle okumanız gereken bir yaşam. Özellikle 'yazar' olma yoluna girenlerin kesinlikle başucu kitabı olmalı. Deneyim adına !! Sevgili yazarın, yazarlığının ilk 25 yılını büyük bir keyifle okuyacaksınız. Darısı nice 25 yıllara…

Kitaba gelince; Feridun Andaç'ın sevgili yazar ile yaptığı röportajla başlayan, soluksuz okuyacağınız kitapta; denemeler, kitaplar, yazarlar sizi bekliyor. 

Altı çizilenler;

"Deli kızlar, kafasına koyduğunu yapan, kendine güvenen, kuralları sorgulayan, aykırı çocuklardır." (Syf.4)

"Huzursuz ruh durumuyla doğmuş ve canı çok sıkılan çocukların büyüyünce edebiyatçı olma şansları daha fazladır bence." (Syf.48)

"Şehirlerin karakterleri de insanlara benzer. Bazısından hiç bıkmazsın, bazısına dayanamazsın." (Syf.90)

"Önemli olan makina değil. Makinaya herkes sahip olabilir. Deklanşöre herkes basabilir, önemli olan o bakış. Onu sanat yapanda budur." (Syf.95)

"Türkçe benim anavatanım, mutluluğun resmi yapılamaz belki ama mutluluğun şiiri ve romanı bal gibi yazılır." (Syf.189)

"Herşey kendi zıttını içinde taşır ve biz bazen bu öbür yarımızla açıkça yüzleşir, onunla karşılaşırız." (Syf.271)

"Dostluk, paylaşma duygusu ve hayata karşı istekli olmak durumu…Bu üçü çok özel bir bileşimdir." (Syf.369)

İyi Okumalar :))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder