18.06.2014

Bedia Ceylan Güzelce / 1473

Sosyal medya aracılığı ile tanıdığım ve merak ettiğim kitap, çok kısa bir süre içinde bitti. Değişik bir tarz. Masal tadında tarih. Bir kirpinin anlattığını varsayarsak; La Fontaine masallarını okur gibi hissettim. Hayvanlar ve insanlar aynı satırlarda, aynı duyguları paylaşıyor. Kitabı bitirdikten sonra masal okumayı özlediğimi hissettim. Ayrıca tarih içerikli kitapları, beni araştırmaya ittiği için çok seviyorum. Belki uzun yıllar önce okulda gördüğüm Otlukbeli Savaşı'nı kitabın satırları arasında gördüğüm an, derin bir araştırma yaptım. Tarih okumayı genel olarak severim, fakat masalsı bir şekilde okumak bana ayrıca keyif verdi. Fırsat bulursanız okuyun derim.

Kitaba gelince; Akkoyunlu hükümdarı Uzun Hasan ve Osmanlı hükümdarı Fatih Sultan Mehmet'in devletleri arasında geçen Otlukbeli Muharebesi masalsı bir yanıyla aktarılmış.

Altı çizilenler;

"İnsanın yarası neredeyse, kalbi de orada atar." (Syf.19)

"Tarih, kimseyi hatırlamayan bir ihtiyar. Ona yalnızca yazanlar inanıyor." (Syf.21)

"…birini memleketinmiş gibi sevebilirsen, bir avuç toprağıyla yetinmeyi de öğrenmen gerekir." (Syf.36)

"Ahh sesi bir ömrün virgülüdür." (Syf.71)

İyi Okumalar :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder