14.02.2014

Deniz Başıbüyük / Leblebi

Yine bir Yitik Ülke kitabının sonuna gelip, keşke bitmeseydi dedim. Hüznüne, burukluğuna rağmen sayfalarca daha okuyabilirdim. İtiraf ediyorum ilk etapta kitabın ismini görüp burun kıvırıp, ama daha sonra arka kapak yazısını okuyup istediğim ve sevgili Kadir Aydemir'den (sağolsun) hediye gelen kitabı çok ama çok beğendim. Aslında şakır şakır bilgi verip, deli gibi ne var ne yok anlatmak istiyorum ama olmaz. Alıp okumanız, tavsiye etmeniz ve kitaplığınızın bir köşesine koyup, benim gibi bir hayli fazla olan altı çizili cümleleri ara sıra gözden geçirmeniz gerek. Çok özel bir kitap bence. Yaşanmışlığını bilmediğim halde etkilendiğim satırlar, kelimeler bir hayli fazla. Bu biraz da benim düşkünlüğümden kaynaklanıyor olabilir. Neye mi? Okuyun görün :)

Kitaba gelince; Uzak diyarlardan ülkesine gelmiş, gizli kahramanının şifacısı olmaya çalışan Maya'nın hayatın tek gerçeği ile imtihanı.

Altı çizilenler;

"...zaman fakirleri diyarı İstanbul..." (Syf.8)

"İnançlar zamandan ve mekandan tamamen soyutlanarak yaşanmalı..."(Syf.9)

"Renkler bir araya geldiğinde ortaya genellikle resim çıksa da Beyoğlu'nda renklerin birleşmesinden ortaya müzik çıkıyordu." (Syf.76)

"Kişi öldüğünde geriye statüsü, parası, evi arabası, sertifikaları değil sadece manevi yatırım yaptığı insanlar kalırdı. (Syf.82)

"....kahramanlar saygı ile dalkavukluk arasındaki büyük farkı doğuştan bilirler..." (Syf.84)

"Neden medeniyetlerin özü, merkezi, çıkış olan Doğu karıştırılır, uzak tutulur, yok edilir, bombalanır ve daha da önemlisi neden biz buna alet oluruz." (Syf.124)

"Gerçek değerleri görmenin, kıymet bilmeyi öğrenmenin tek yolu, ruhu özgür bırakmak...." (Syf.125)

"...minicik mimiklere bin anlam sığdırma işini de ancak Türk anneleri becerebilirdi." (Syf.133)

"Fark yaratmak için gösterişe ihtiyaç duyulmadığını bilen ne çok leblebisi vardır Anadolu'nun. İyilik, paylaşmak, olduğu gibi olabilmek, dürüstlük, yedikleri güzel ekmek gibi günlük hayatlarının bir parçası olan ne çok insan vardır Anadolu'da. Leblebi kadar çokturlar aslında." (Syf.194)

"Dünya gözüyle yaşam kalitesinin yerlerde süründüğü bir insanlık kesitinde yaşayıp da dünyadan kopmadan, hala Anadolu insanının tüm iyiliklerini üzerinde taşıyabilmek ne büyük meziyettir. (Syf.195)

İyi Okumalar :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder