21.01.2014

Jean Christophe Grange / Leyleklerin Uçuşu

Uzun zaman önce iyi bir indirimle aldığım Grange kitaplarının ikincisini de nihayet okudum. İlki Kitap Kardeşliği ile okuduğum 'Kaiken' idi. Her Grange kitabından sonra bu adamın hayal gücüne daha çok hayran oluyorum. Kitap ilk sayfadan itibaren sizi sarıyor. Konunun akışı, birbirine bağlanışı, karakterlerin ve olayların bağlantısı kesinlikle müthiş. Uzun süredir öne alıp okumak istediğim bu kitapla alakalı okuduğum yorumlar da hep olumlu yönde idi. Kitabı bitirdikten sonra anlıyorum ki o olumlu yorumları gerçekten hak ediyor. Ayrıca küçük bir araştırma sonucu kitabın filminin olduğunu öğrendim. Kitap konu bakımından zengin olduğu için, devam niteliği taşıyan iki film şeklinde oluşturulmuş. Her zaman söylediğim gibi kitapların dizi/film şeklinde bir olguya bürünmesini sevmesemde merakıma yenik düşüyorum. En kısa zamanda filmleri de izleyeceğim.

Kitaba gelince; Louis Antioche evlat edinildiği aile tarafından kuşbilimci Max Böhm ile tanıştırılır. Göç dönemlerinde, leylekleri gittiği ülkelerde takip eden Böhm, son göçte bir hayli leyleğin neden geri dönmediğini araştırmak ve leylekleri gittiği ülkelerde takip etmesi için Louis'i görevlendirir. Yolculuğa çıkmadan önce son bir kez Böhm'ü görmeye gelen Louis O'nu leylek yuvalarının birinde ölmüş olarak bulur. Büyük şaşkınlık geçiren Louis'in çıkacağı gerilim dolu yolculuktan henüz haberi yoktu…

İyi Okumalar :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder