7.11.2013

Yekta Kopan / Aile Çay Bahçesi

Kitaplığımda tüm kitapları bulunmasına rağmen, ben Yekta Kopan'ın son kitabından başladım okumaya…Sayfaca ince olan kitapta bu kadar anlam yüklü satırlar ile karşılaşacağımı düşünmedim…Anne…Hep düşlerdedir…Baba…Korunaktır…Kardeş…Candır, kıskanılan, ama paylaşılamayandır aslında…Babaanne, anneanne, dede…Korunakların korunakları…Aile, herşeydir…Müzeyyen…Sen, ben, o…Kim bilir, tüm kadınlardan bir parçadır belki de…Dilimize kadar gelip söyleyemediklerimiz, kalbimizden geçip yuttuklarımız, beynimizi meşgul edip un ufak ettiklerimizdir…

Kitaba gelince; Müzeyyen…Küçük yaşta annesini kaybetmiş…Hayatı boyunca kardeşini kıskanmış…Hep O'nun önüne geçerek kendi varlığını sildiğini düşünmesine sebep olmuş…Babası'nın   O'nun için ne anlam ifade ettiğini yıllarca sorgulamış…İki kız kardeşin iç hesaplaşmalarla geçirdiği bir yaşam…Peki ya Müzeyyen'in iç sesleri !!!

Altı çizilenler;

"Yüzünü unuttuğun birinin sesini duyuyorsun. Sesini unuttuğun birinin yüzünü hatırlıyorsun. Hayat seni bir köşede sıkıştırıyor. Sırlardan oluşan ağaç, yapraklarını dökmeye başlıyor. Yaptığın sıradan iş, olağanüstü bir büyüye dönüşüyor. Bir hedef belirliyor. Aniden." (Syf.21)

"Saniye kolu, zamanı öğretmiyor insana. Sadece koşuyor." (Syf.22)

"Korkularımızla öldürüyoruz zamanı. Oysa saniye kolu, tüm cesaretiyle koşmaya devam ediyor." (Syf.22)

"Ömrüm boyunca, ikinci el eşya satan bir dükkanın vitrinine bakar gibi baktım hayatıma." (Syf.54)

"...Zaman kendi bildiğince geçip gitsin. Önce yazıları silsin, sonra da beni. Mezar taşında zamana direnen harfler, zihnimde bana direnen anılar kalsın sadece..." (Syf.62)

İyi Okumalar :))


2 yorum:

  1. Bu sene kitap fuarında tanışmıştık kendisiyle.İlk kitabını da o vesileyle okudum "Aşk Mutfağından Yalnızlık Tarifleri" Öykü öykü,çok güzeldi.Tavsiye ediliir :)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. listemde ama fırsat bulamadım ki:))

    YanıtlaSil