24.10.2013

Sinan Akyüz / Şahika Feraye

İncir Kuşları ve Piruze'den sonra okuduğum üçüncü Sinan Akyüz kitabı…Sanırım yazarın tarzını artık ezberlemiş durumdayım…Romanlardaki hikayeler farklı olsa da, karakterler arasında benzerlikler sezmemek elde değil…Mesela kitabın kahramanlarından Feraye'de Piruze'yi görüyorsunuz adeta…Tarih içerikli kitapları sevdiğimi hep söylüyorum…Bu kitapta onlardan biri…Beni araştırmaya itiyor kesinlikle…Çanakkale savaşında geçen kitabı okurken, roman kurgusundan çıkıp tamamen gerçek tarih okumak istiyorsunuz…Kitaba büyük katkı sağlamış olan sevgili (rahmetli) Turgut Özakman'ın izleri gerçekten belli oluyor kitapta…'Şu Çılgın Türkler'i anmadan geçemeyeceğim onun için…Bence kesinlikle okunması gereken iyi bir tarih kitabı…

Kitaba gelince; Şahika ve Feraye, büyük bir çiftlikte el bebek gül bebek yetiştirilmiş iki kız kardeş…Ağa babaları ve saygın Hacı Nineleri ile mutlu mesut yaşarken, vatanın kötü günler geçirmesi, gittikçe savaşa sürüklenmesi çiftlik içindekileri de ordan oraya sürüklemeye başlar…Savaş yıllarında orduya gönüllü hemşire olarak gitmeye karar veren Şahika, aslında bu düşüncesiyle kendi kaderini çizerken kardeşi Feraye'nin de kaderini çizdiğini bilemezdi…

Kitapta Mevlana Celaleddin Rumi'nin öyle bir sözü vardı ki, paylaşmadan geçemeyeceğim ;
"Kalp deniz, dil kıyıdır. Denizde ne varsa kıyıya o vurur."

İyi Okumalar :))

1 yorum:

  1. Sinan Akyüz'ün İncir Kuşlarını çok beğenmiştim fakat bu kitabını yeterli bulamadım , belki çok fazla tesadüf olması kitapta , bana yetmedi , tarihi olarak bakıldığında da yetersizdi sanki:(

    YanıtlaSil