21.10.2013

Sinan Akyüz / Piruze

Yazarın İncir Kuşlar'ından sonra okuduğum ikinci kitabı…Sinan Akyüz'ün tarzını seviyorum…Biyografi başlıca sevdiğim bir türdür nitekim…Hikayelerin yaşanmış olmaları beni ayrıca cezbeden kısım…Kitabın akıcılığı kesinlikle olumlu yönde…Kitap hakkında birçok yorum okuyup, alıp almamak konusunda epeyi kararsız kalmış fakat merakıma yenik düşerek almayı tercih ettim…Şimdi bu kararı verdiğime çok seviniyorum…Piruze'nin hikayesi, sizi hayatta karar verirken biraz daha düşünmeniz gerektiği kanısına itiyor…Annelik olgusunun yüceliğini ise bir kez daha kanıtlıyor…Kitabı okurken tek bir soru var beyninizde ; Ben aynı durumda olsam ne yapardım ??

Kitaba gelince; Babasının diplomat olmasından dolayı sürekli ülke değiştirmek zorunda olan Piruze…Bu yaşam tarzından ne kadar sıkılsa da ailesine ayak uydurmak zorunda kalan bir genç kız…Piruze'nin üniversite çağında Londra'dan Şam'a çıkan bir tayin ile hayatları tamamen değişen bir aile…Şam'ın yaşam şartlarına alışamamışken aniden ortaya çıkan bir aşk…Wassim, Piruze'nin Şam'da kalma sebebi…Şeriat kanunlarına göre yaşayan bir ülke…İkinci plana itilen bir kadın olma korkusu birgün Piruze'nin de kapısını çalar…Üç çocuk annesi Piruze…Pişmanlık…Kaçış…En önemlisi bir "anne" Piruze…Çocuklarına kavuşmanın mücadelesini veren bir anne…Kalıp hayatını çürütmek mi ? Gidip ömür boyu evlat hasreti çekmek mi ? 

İyi Okumalar :)) 

1 yorum:

  1. piruze'yi çok zaman oldu okuyalı, o kadar ki hatırlamıyorum:)

    YanıtlaSil