3.09.2013

Sarah Jio / Mart Menekşeleri

Bu aralar okuduğum keyifli kitaplardan biri...Duygularımın ve ruhumun bam telini sızlatan satırlar...Ne olursa olsun her tür kitabı okumayı seviyorum...Yazar ayırmadan...Bence her kitabın insana katacağı birşeyler vardır...Okunması gereken o kadar çok kitap olmasına rağmen arada böyle çerezlik kitaplar okumayı da kesinlikle seviyorum...Hikaye biraz bilindik gibi olmasına rağmen anlatım yönünden kesinlikle iyi...Kurgunun yönü, olayların birbirine bağlanışı cuk oturmuş...Üzücü bir aşk hikayesi olmasına rağmen size ders veren tarafları da var kesinlikle...Yazarın ikinci kitabı sırada bekliyor...

Kitaba gelince; Emily, ilk kitabı çok satmış, hatta filme uyarlanmış ünlü bir yazardır...Eşinden ayrılma sürecindedir ve yazma yetisini kaybettiğini düşündüğü için büyük bir çıkmazdadır...En yakın arkadaşı Annabelle O'nun bulunduğu ortamdan uzaklaşmasını va dinlenmesini söyler...Emily yıllardır görmediği yengesi Bee'nin yanına gitmeye karar verir...Kalacağı odada komidinin çekmecesinde bulduğu, 1940'lı yıllarda yazılmış olan günlük Emily'nin aile geçmişindeki sırlarla yüzleşmesine ve büyük bir aşka tanıklık etmesine sebep olur ve Emily'i hüzünlü bir maceranın içine çeker...

Altı çizilenler;

"Hayat, birine seni seviyorum demenin kararsızlığını yaşamak için çok kısadır." (Giriş)

"Eğer yaz mevsiminin bir tadı olsaydı, bu kesinlikle pembe çiklet tadında olurdu." (Syf.51)

"Aşk, zorla tomurcuk vermesini istediğin bir sera çiçeği değildi. Aşk, yol kenarında beklenmedik şekilde açan bir çiçekti." (Syf.325)

İyi Okumalar :))

2 yorum:

  1. Beni de çok etkilemişti Mart Menekşeleri, hikayenin sonunda ise çok mutlu olmuştum :) hatta işyerinde bir abla da okumuştu, "oydu gelen di mi? ben yanlış okumadım yani :)" diye de sağlama yapmıştım bir de :D

    YanıtlaSil
  2. dostluk ekmeği de güzel bi kitap arkadya sanırım o da

    YanıtlaSil