17.07.2013

Zülfü Livaneli / Kardeşimin Hikayesi

Kitap Kardeşliği temmuzun ilk kitabını daha blog'a aktarmamışken ikinci kitabı hemen yazmak istedim...Sanırım daha çok sevdiğimden...Kitaba pazartesi akşamı yalnız olduğumdan dayanamadan başladım ve bir gün içinde bitirdim...Zülfü Livaneli'nin okuduğum ikinci kitabı idi...Sanırım diğerlerini de zaman içinde edinip okuyacağım...Kurgusu çok farklı bir kitaptı...Satırlar sizi kendine bağlıyor ve kitabı elinizden bırakamıyorsunuz...Konusu itibariyle belki biraz bilindik gelmiş olmasına rağmen çok iyi kurgulanıp işlenmiş...Okurken kesinlikle büyük zevk aldım...Sonunu görmek için heyecan içinde okudum...Kardeşlikle okumak ayrıca heyecan benim için...

Kitaba gelince ; Emekli olduktan sonra küçük bir sahil kasabasına yerleşen Ahmet Arslan, kasabada işlenen bir cinayet sonucu genç bir gazeteci kızla tanışır...Kızla yaşadığı şey Ahmet'i hayal ve gerçek arasında bir yolculuğa çıkarıyor...Değişik bir kurgu ve beklenmeyen bir son sizi bekliyor...

Altı çizilenler ;

"....insan soyunun duygularını anlatan, psikolojik derinliklerine inebilen tek birikim vardır : O da edebiyat..." (Syf.20)

"Bilim edebiyata yetişemezdi, hiçbir zaman yetişememişti ki zaten." (Syf.84)

"Hikaye nerede biter, gerçek nerede başlar bilinemez." (Syf.95)

"Hayvanların yaptığı gibi neredeyse hafızasız yaşamak ve mutlu olmak mümkündür ama hiçbir şeyi unutmadan yaşamak imkansızdır." (Syf.185)

"Okumak, sadece okumak. Okuyan insan, dünyanın aklına yaslar sırtını." (Syf.250)

"Aşk, bir uçurum kıyısında gözü bağlı yürümektir." (Arka Kapak)

İyi Okumalar :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder