25.06.2013

Nezihe Meriç / Yandırma

Sevgili Nezihe Meriç "Korsan Çıkmazı" adlı kitabında tanıştığım çok sevdiğim bir yazardır...Korsan Çıkmazı benim için çok anlamlı ve değerli bir kitaptı...Yazar diğer kitaplarında olduğu gibi, bize sunduğu sekiz öykülük bu kitabında da, bakmayı, görmeyi, inceliklerle süslediği satırlarında sunuyor...İstanbul'un, Boğaz'ın, binbir çeşit çiçeğin tasvirleri sizi çok farklı duygulara yönlendiriyor !!! Öykü severlere, yoğun okuma tempolarında nefes aldıracak bu kitabı kesinlikle tavsiye ediyorum...

(Not / Arka Kapak : Yandırma; Egeli bahçıvanlardan bir deyim bu. Çapalanacak yerleri bir güzel çapalar, dört beş gün bırakırsın güneşe, yansın toprak. Sonra suyu boca eder, bir göllendirirsin. Uuf ! Gör nasıl fışkırır haftaya varmadan yaprak çiçek.) 

Altını çizdiklerim;

"Bilmez yalnız yaşamayanlar, nasıl korku verir sessizlik insana...Orhan Veli" (syf.23)

"Önceleri bir kuru daldım ama, tuttum yapraklar açtım seni görünce dünyaya...Metin Altıok" (syf.23)

"Bir giz; kaybedilmişin acısıyla örtülü, basılı.." (syf.25)

"Rakı kendisini anlamayanı, kendisine itibar etmesini bilmeyeni hiç dinlemez vurur yere.." (syf.25)

"İnsan kendini mavi gökte kanat çırpan kuşlarla bir tutabilirdi..." (syf.40)

"Dedim ya, gençtik. Günün getirdiğini yaşamanın tadını bildiğimiz günlerdi.." (syf.43)

"Belki de sigarayı yakıp, uzun, derin, bir ufka bakıştır o haykırış; bir susuşun duyulmayan çınlaması, çok uzaklarda. Belki de ! " (syf.60)

İyi Okumalar :))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder