30.06.2013

Dan Brown / Cehennem

Kitap kardeşliği haziran ile birlikte okuduğumuz ''Cehennem'' kitabını nihayet haziranın son akşamı bloğuma ekliyorum :)) İtiraf etmek gerekirse ilk kez bir Dan Brown kitabından sıkıldım...Dante'nin İlahi Komedya'sını kitapta kullanan yazar çok fazla tekrara, hatta aynı satırlara değinmiş durmuş...Sürekli aynı şeyleri okumak biraz sıkıcıydı...Konu itibari ile de çok fazla ilgimi çektiğini söyleyemeyeceğim...Sanırım diğer Dan Brown kitaplarını beğendiğim için, bu kitaptan biraz fazla beklentim vardı !! Sonuç ise hüsran !!

Kitaba gelince ; Longdan bu sefer biraz farklı bir olayın içindeydi...İnsanlık tarihini etkileyecek, salgın bir hastalığa neden olacak bir virüsü durdurması gerekiyor...Bu sefer ki ipuçları Dante'nin İlahi Komedya'sının satırlarında gizliydi...Kısa süreli yaşadığı hafıza kaybından dolayı olayın içine nasıl ve ne zaman dahil olduğunu bilmiyordu !! Çözmeye çalıştığı ipuçları onu İstanbul'a kadar getirdi...Sevgili Robert Langdon bu sefer başarabilecekmiydi ??

Altını çizdiklerim:

''Cehennemin en karanlık yerleri, buhran zamanlarında tarafsız kalanlara ayrılmıştır.'' (Giriş)

''Geçmişte verdiğimiz kararlar geleceğimizin mimarıdır.'' (syf.29)

''En sevdiğin ne varsa hepsini bırakacaksın, bunun gurbet yayının attığı ilk ok olduğunu anlayacaksın.'' (syf.92)

''Delilik, sırtlanlar etrafını sararken devekuşunun başını kuma gömmesidir.'' (syf.154)

''Dünyadaki en kötü yalnızlık yanlış anlaşılmaktan ötürü yalnız bırakılmaktır. İnsanın gerçekle bağlarını koparabilir.'' (Syf.482)

İyi Okumalar :))

1 yorum:

  1. İlk defa Dan Brown okumama ragmen, pek beğenmedim, ve istanbulda da büyülü birşeyler bekledim ama sanırım hayal kırıklığına uğradım..

    YanıtlaSil