2.05.2013

Sinan Akyüz / İncir Kuşları

Suada ve Tarık...Bosna'da iki konservatuar öğrencisi...Birbirine aşık iki genç...Sırpların Bosna'lı müslümanlara yaptığı zulüm günlerinde bir aşk...Açlık, susuzluk, tecavüz, ölüm !! Annesi ve eniştesi katledilen, iki ablasıyla Sırpların esir kampına düşen Suada...Kamplarda yaşadığı ruh ve beden işkencesi...Bosna'yı korumak adına yeşil berelilere katılan Tarık...Birbirini kaybeden iki sevgili !! Hayat onlara yeniden gülecek mi ? Onca kötülüğe rağmen yeniden güneş doğacak mıydı ? 

Kitabı iki günde bitirdim...Yer yer gözyaşlarıma hakim olamadığım kitap yakın bir tarihe ışık tutuyor...1992-1995 yılları arasında Sırpların Bosna'ya açtığı savaş...Silahsız bir millete zulüm...Aslında buna savaştan ziyade "Bosna Soykırımı" demek daha doğru bence...Kitabı okurken kafamda hep soru işaretleri oluştu...Böyle acımasız bir savaşta herşeyde ayağa kalkan "İnsan hakları" neredeydi ? Avrupa ülkeleri böyle bir zulüme nasıl izin verdi ? Ölen erkekler, binlerce sırp askeri tarafından tecavüze uğrayan kadınlar !! Aklım almayarak ve cevapsız kalan sorularımla okudum kitabı...Öyle sanıyorum ki Bosna'da savaş bitmedi...Sevgili yazarın satırlara döktüğü gibi ; "Savaş Bosna'da silahsız ve sessiz devam ediyor.." Allah kimseye böyle bir zulüm göstermesin diyerek, insanlık tarihinin belki de en acı savaşını konu alan bu kitabın okunması gerektiğini düşünüyorum...

İyi Okumalar :))


3 yorum:

  1. Bu da benim yorumum :)

    http://kitapbocegim.blogspot.com/2013/02/incir-kuslar-sinan-akyuz.html

    YanıtlaSil
  2. süper bir kitap. sayenizde okudum. çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. sayenizde okumaya karar verdiğim bir kitap, teşekkürler :)

    YanıtlaSil