10.05.2013

Glenn Meade / Kar Kurdu

Twitter'dan takip ettiğim "Kitap Kardeşliği"nin bir etkinliği olarak mayıs ayında okuduğumuz kitaptı "Kar Kurdu"...Kitabı bugün bitirmiş bulunuyorum...Tadı damağımda kalan ender kitaplardan oldu benim için...Gerilim/Macera dalında okuduğum kitapların en iyileri arasına girecek nadir kitaplardan biri...Kitabı okurken ve bitirdiğimde hep aynı şeyi tekrarladım, iyi ki katılmışım #kitapkardesligimayis etkinliğine...Kendimce bir düşündüm de, eğer katılmasaydım uzun bir zaman alıp okuyacağım bir kitap olmayacaktı "Kar Kurdu"...Bir doğan kitap klasiği olarak kitabın boyutu biraz geniş ve birazcıkda kalın olması nedeniyle biraz zamanınızı alsada okumaya kesinlikle değer bir kitap...Kalınlık gözünüzü korkutmasın içinde kayboluyorsunuz :))

Kitaba gelince; Amerika, yeni nükleer silah deneyen ve kendine savaş açmaya hazırlandığını düşündüğü Sovyet Birliği devlet adamı Stalin'i öldürmek için karı koca rolü yapacak iki ajanı Moskava'ya göndermeye karar verir...Zorlu bir görev olmasına rağmen Slanski ve Anna geçmişte yaşadıklarının öcünü almak için bu teklifi kabul edip Moskova'ya gitmeye karar verirler..Bu görevi koordine etmekle görevli Massey, bu işin içinden kusursuzca çıkacak mıydı ?? Bu iki gizli ajanı öldürmek için görevlendirilen Sovyet askeri Binbaşı Lukin, kendine verilen görevi yerine getirebilecek miydi ?? Kitabın ana karakterlerinden Slanski, Anna, Lukin ve Massey'i sanırım uzun bir süre unutamayacağım..

Kesinlikle okunmaya değer bir gerilim/macera kitabı...Satırlar arasında kaybolmaya ve heyecan yüklü ve bir o kadarda sürpriz bir sona hazırlıklı olun...Kitapta altını çizdiğim bir kaç yer var ama ben en beğendiğim cümleyi yazacağım ;

"Hayatın püf noktası hangi köprülerden geçileceğini, hangi köprülerin yakılacağını bilmektir."(Syf.99)

İyi Okumalar :))

1 yorum:

  1. aynı duyguları paylaşıyorum seninle.. :)sevgilerimle...

    YanıtlaSil