7.03.2013

Nazan Bekiroğlu / Nar Ağacı

Kitabı dün bitirmeme rağmen bloğumun başına ancak ertesi gün oturabildim...Kitapla ilgili yazacak o kadar çok şey var ki !! Tarihi roman seven biri olarak kitaba mest oldum diyebilirim kesinlikle...

Gelelim kitaba ; Trabzon, Tebriz, Tiflis, Batum İstanbul arasında geçen hikayede iki ana kahramanımız var...Settarhan ve Zehra...İki ırmak, öyle ki sonunda birleşip tek bir yere akan iki ırmak...Balkan savaşı zamanında birbirinden uzak bu iki ırmağın hikayesi anlatılıyor...Birinci Dünya Savaşına doğru giderken çekilen onca acıya sıkıntıya rağmen yolların birleşmesi...Kitaptaki karakterleri aileden biri gibi hissediyorsunuz...Sanki kendi dedenizin hikayesini okur gibi...Settarhan ve Zehra'nın yaşadıkları birbirlerine akana kadar ki hayatları tarihle iç içe olmasından dolayı bir hayli ilgi çekiçi...Ama yan karakter olup beni belki de en çok etkileyen Sophia ve Azam'ı da unutmamak gerek...Kitabın sonunda tüm kahramanların sonradan nerelerde nasıl bir hayat yaşadığını öğreniyoruz...Bir tek Sophia'nın ki meçhul kalmış...Settarhan'a aşık Sophia'nın !! İsterdim ki O'nun da geldiği noktayı öğrenelim ama tabii ki yazarımızın seçimi bu...Sevgili Nazan Bekiroğlu öyle akıcı yazmış ki bir 534 sayfa daha olsa okurdum sanırım...Kesinlikle tarihi roman seven herkese tavsiye edilir...İyi okumalar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder