5.02.2013

William Kamkwamba / Rüzgarı Dizginleyen Çocuk

"Uçamıyorsan koş; koşamıyorsan yürü; yürüyemiyorsan emekle."
Kitabın son paragrafında bulunan bu cümleyle başlamak istedim yazıma...Kitabı bitirir bitirmez kendimi blogumda buldum...O kadar güzel bir kitap ki hemen herkesle paylaşmak istedim...
İmkansızlıklar, açlık, sefalet, sıtma, AIDS...Afrika'da geçen öykü gerçek bir çocuğun öyküsü...Ailesiyle birlikte yaşadıklarına dur diyebilmek için doğuştan sahip olduğu zekayla hareket etmiş ve Dünya'nın tanıdığı bir bilim adamı ünvanına erişmiş...Kendi imkanlarıyla yaptığı "yel değirmeni" O'nu hiç ummadığı yerlere taşımıştı...Sonradan sahip olduğu imkanlarla ise yine köyüne ve köyünde bulunan insanlara hizmet etmeye devam etmiş halada ediyor imiş :))) Kitabı okurken duygulanıyorsunuz...Gözlerinizin dolduğu oluyor ve sahip olduklarınızın ne kadar büyük nimetler olduğunu anlıyorsunuz...

Kitabın kapağında ;
"Bu kitabı okuyun ve çocuklarınıza okutun. Onlara bırakacağınız en büyük servet, mücadele ruhudur."(Al Gore) yazıyor...Gerçekten öyle kitabı herkese tavsiye ediyor ve tavsiye etmelerini istiyorum...İlerde bir çocuğum olursa eğer kesinlikle okutacağım bu kitabı !! Kitap bittikten sonra hemen internete girdim ve araştırma yaptım okuduğunuz şeyin doğruluğunu görünce dahada seviniyorsunuz...Aşağıda belirttiğim linki ziyaret edin derim...İyi okumalar...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder