21.02.2013

Kadir Aydemir / 80'lerde Çocuk Olmak

Şu an boş sayfaya bakarak gülümsüyorum sadece...Kitap beni alıp öyle yerlere götürdü ki neler yazacağımı bilmemekle birlikte içimde garip bir sevinç var...Uzun zaman önce de olsa sevgiyi, saygıyı, arkadaşlığı, komşuluğu özlemişim sanki...Kitabı okuduktan sonra bu düşüncelerim daha da pekişti...Gelişip teknolojiye adım attıkça bölünmüşüz sanki...Gelişmişlik bizim aramıza duvarlar örmüş hiç kuşkusuz...İmkanlarımız az iken bağlarımız ne kadar kuvvetliymiş meğerse...İlişkilerden tutunda o dönemin tv programlarına, kullandığı eşyalara alıp götürüyor sizi kitap...Her sayfada "aaa evet ya hatırlıyorum" gibi bir cümle fırlıyor dudaklarınızdan...Benim çocukluğum 80'ler sonu 90'lar başı olsada, kitapta tüm arkadaşların yazıp paylaştığı herşeyi ucundan kıyısından da olsa hatırlıyorum..."Heidi, Şeker Kız Candy, Şirinler, Taş Devri" gibi çizgifilmler benim dönemime de isabet etmiştir..."Kokulu silgiler, gizli bölmeli kalemkutuları, biriktirilen peçeteler, tasolar..." İnsan bunları okudukça çocuksu bir sevinç kaplıyor içini...Heh diyorsunuz çocukluğum bunlar benim...İnsan geçti gitti dese de çok özlüyor çocukluğunu...Hele ki şimdiki ilişkilere bakınca özlem daha da artıyor...O zamanın çocukları "Darbe"yi yaşamış olsa da, herşeye rağmen "gerçek" zamanlar geçirmişler...Şimdi herşey o kadar "yalan" ki :))...Kitabı çocukluğuna dönmeyi arzulayan herkese tavsiye ediyorum...Kitap satırlarına damlayacak gözyaşlarına hazır olun :))...Yitik Ülke Yayınların'dan temin ettiğim diğer üç kitabıda en kısa zamanda okuyacağım...İyi okumalar...

1 yorum:

  1. hey gidi günler hey, kokulu silgiler, tasolar, turbo sakız :) ben de gittim şimdi o günlere..

    YanıtlaSil