27.03.2012

Moskof Cariye Hürrem / Demet Altınyeleklioğlu

Tarih ile ilgili kitapların nedense daha gerçekçi olanlarını seviyorum...Tarih denince akla nedense zorluklar,savaşlar,krallar,padişahlar geliyor...Ve kendi adıma konuşmalıyım ki ben bunları en doğru şekilde okumayı tercih ediyorum...Hikayeleştirilen tarih bize gerçeği yansıtmıyor izlenimi veriyor...Yaşanan duygu aşkta olsa insan gerçeğini okumak istiyor...Sevgili Demet Altınyeleklioğlu bu kitabında fazlaca hikayeleştirmeye başvurmuş...Olayların gidişatı her ne kadar doğruda olsa kitaptaki o masalsı tat hoşa gitmiyor bence...Ayrıca kitap gereksiz bir kalınlıkta...Yazarın emeğine sağlık diyorum fakat tarih anlatan kitapların daha gerçekçi olması gerektiğini düşünüyorum...Toplum olarak yeterince hikaye okuyoruz...Tarih kitaplarında İlber Ortaylı tercihim ve önerimdir..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder